INFORMACIÓ GENERAL

Dins de la matemàtica trobem quatre ambits que són: la lògica, el càlcul, les mesures i la geometria.

En aquest blog ens centrarem en la lògica, ja que és un estudi del raonament molt important per entendre-les i perquè és un llenguatge que els infants trobaran en tot arreu del quotidià.

En l'ambit de l'educació infantil, englobem la lògica a aquells procesos en que els nens/es observen l'entorn més pròxim, experimenten, reflexionen i treuen conclusions dels resultats de les seves pròpies vivències i experiències, ja que manipulant els materials és de la millor manera en que els infants aprenen més dinàmica i significativament.
Al mateix temps el llenguatge matemàtic és un element que afavoreix al desenvolupament integral de l'infant.

El primer contacte que té un infant amb les matemàtiques és dona entorn els 6-7 mesos quan aquest és mante assegut i en equilibri; moment en el qual s'els dona més quantitat d'objectes amb diferents caracteristiques, els quals poc a poc anirà diferenciant mitjançant el tacte, gust, oïda, olfacte i la vista. Cosa essencial perque desprès puguin fer amb més fàcilitat classificacions, agrupacions, relacions, enumeracions, les primeres operacions aritmètiques etc..., divertin-se i aprenent significativament la base de les matemàtiques sense perdre interès i interesant-se per abançar i seguint assolint nous coneixement matemàtics.