Nom
del recurs: Peixeres
|
Edat dels destinataris: A partir dels 3 anys
|
Descripció
física del recurs: Col.eccions
de diferents targetes de cartró, on s'hi representen objectes de la mateixa
familia, però diferents imatges. Carda Targeta hi ha un diferent nombre
d'objectes.
|
|
Presentació
del material als infants:
Un cop
fet l'hora de l'acollida, l'educadora posará a els nens en rotllana, tot
dient-li que els te preparat una sorpresa. Un cop els nens estiguin tots
aseguts i en silenci, l'educadora els hi presentará el material que té. Quan
ensenyi a els nens el material, l'educadora pot preguntar a els nens:
“ què
és aixó?” “sabeu quin animal es?” “Són animals grans o petits?” Serveixen per treballar la quantitat a
partir de la comparació, la classificació i l’ordenació de les targes,
reforçada amb l’expressió verbal d’allò que s’ha fet i observat. Aquestes
comparacions afavoreixen la construcció del concepte de nombre.
La idea
dels aquaris és fer comparacions. Assumir el concepte de quantitat vol dir
que el nen/a està convençut que només canvia la quantitat si afegeixes o
treus (que no varia si mous els objectes o en varia la mida). I un cop els
nens l'assumeixen és quan té sentit començar a escriure (escriure nombres i
més endavant operacions,...)
|
|
Desenvolupament
d'una sessió amb el recurs( normes d'ús i paper de l'educador):
|
|
Aplicacions
pedagògiques. Objectius didàctics:
u Saber contar els números sense estar en
un espai determinat.
u Fer sumes i restes.
u Fer comparacions entre les diferents
peixeres ( quantitat, grandària, etc.)
u
|
|
Possibles
variacions del joc: Cistells
amb fruites, animals, etc. Objectes amb els quals haguin treballat a classe,
i de la vida quotidiana
|
En aquest bloc podreu trobar tota la informació relacionada amb la matemàtica manipulativa en l'ambit de l'educació infantil. També disposa de una sèrie de recursos i enllaços que poden afavorir la vostra recerca.
martes, 29 de mayo de 2012
Activitat: Peixeres
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario