Material inespecífic Edat: A partir dels 6 mesos.
|
Descripció física del recurs:
Objectes de la natura (pedres de diferents colors i formes, petxines de diferents formes) i objectes de fusta (petits trossos de fusta)
|
Presentació del material als infants:
El dia que vulguem introduir el material, al mig de l’aula deixarem els diferents objectes per a que els manipulin i tinguin un primer contacte. Els hi direm que ens ajudin a buscar un racó de l’aula per a desar aquets materials.
|
Desenvolupament d’una sessió amb el recurs:
Els infants podran jugar amb aquest material sempre que vulguin ja que aquest estarà al seu abast. Podran agafar els materials i manipular-los de la forma que ells vulguin sense intervenir en el que estan fent. Deixarem que juguin a la seva manera, que descobreixin el que els pot oferir aquest material.
Un cop ja no estiguin interessats en el joc, se’ls convidarà a recollir, d’aquesta manera, amb aquest hàbit estem introduint el concepte de classificació ja que cada objecte té un lloc específic.
El rol de l’educador/a serà el de observar ja que aquest material és utilitzat per els infants de moltes maneres amb diversos objectius. (veure annex)
Amb la manipulació d’aquets objectes els infants identificaran, classificaran, agruparan, verbalitzaran, coneixeran les diferents formes, colors, faran comparacions, és a dir coneixeran les característiques dels materials.
|
Aplicacions pedagògiques. Objectius didàctics:
Els infants siguin capaços de:
- D’identificar els materials
- Agrupar els diferents materials
- Adquirir nous aprenentatges i conceptes per avançar en el seu desenvolupament integral.
|
Possibles variacions del joc:
Propostes dissenyades: La panera dels tresors i el joc heurístic
|
En aquest bloc podreu trobar tota la informació relacionada amb la matemàtica manipulativa en l'ambit de l'educació infantil. També disposa de una sèrie de recursos i enllaços que poden afavorir la vostra recerca.
lunes, 28 de mayo de 2012
ACTIVITAT: Material inespecific
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario