Nom del recurs: Probetes
|
Edat dels destinataris: a partir dels 3 anys
|
Descripció física del recurs:
Aquest
recurs consta de 4 recipients de plàstic transparent, oberts i
graduats amb forma de probetes preparats per a la recepció de
líquids.
Les
probetes són de mides decreixents des dels 1000ml als 10ml.
| |
Presentació del material als infants:
Per
presentar el material als infants, els proposarem seure en rotllana i
els mostrarem el material tot explicant-los que a partir del moment
en que deixem el material al racó d'experimentació de la classe;
quan l'utilitzin hauran d'anar en compte perquè no es trenqui.
Tot
ensenyant-los-hi les probetes els direm els recipients son de plàstic
transparent, que semblen de vidre però que no ho són i que si es
trenquen han d'anar en compte per no fer-se mal amb els trossos de
plàstic.
| |
Desenvolupament d’una sessió amb el recurs (normes d’ús i paper de l’educador):
Com
hem explicat a dalt, un com presentat el material el deixarem al racó
d'experimentació que estarà col·locat al damunt d'una taula amb
les seves corresponents cadires, juntament amb un parell de gerres
petites plenes d'aigua.
En
el moment en que els infants s'apropin al racó, l'educadora els
explicarà les següents normes:
-El
material ha d'estar sempre a sobre de la taula.
-S'ha
de procurar que no caigui aigua al terra i mullar el mínim possible.
Els
infants podran fer el racó tant asseguts a les cadires com drets,
segons la necessitat i la comoditat de cadascú.
Durant
el racó els infants podran passar aigua d'una probeta a un altre i
veure que és el que passa amb l'aigua. Segons la probeta en la que
passin l'aigua veuran que ocupa un espai o un altre, si han de posar
més aigua per omplir-la o no i al mateix temps experimenten,
comparen, observen i entenen el que passa amb l'objecte segons
l'acció que hi facin.
L'educadora
estarà atenta, serà observadora i aprofitarà el moment adequat per
a fer preguntes a l'infant com:
-Què
ha passat?
D'aquesta
manera farà que els infants reflexionin sobre el que veuen per
entendre-ho.
L'educadora
estarà atenta a les necessitats dels infants i els seus interessos
per tal d'anar afegint material i fins hi tot canviar l'aigua per
farina o un altre.
| |
Aplicacions pedagògiques. Objectius didàctics:
Aquest
material permet a l'infant:
-Experimentar
amb l’aigua i les provetes.
-Potenciar
la ment del infants.
-Mesurar
amb quantitats de líquid tant petites com grans
-Treballar
la capacitat dels objectes fent comparacions, ordenant els recipients
de petit a gran i a l’inrevés.
-Començar
a familiaritzar-se amb les mesures de líquid de la vida quotidiana.
I
si afegim recipients de diferents formes però amb la mateixa
capacitat
-Entendre
la independència entre les formes dels recipients i la capacitat
dels mateixos fent comparacions i experimentant.
| |
Possibles variacions del joc:
Afegir
recipients amb la mateixa capacitat de les probetes però de
diferents formes, com per exemple; quadrats, mes amples i baixos,
gerres de diferents materials i formes, etc. Així mitjançant la
experimentació, fent comparacions, omplint i buidant, podran
entendre la independència entre les formes dels recipients i la
capacitat dels mateixos.
Podem
deixar-los les probetes per fer experimentació amb farina per tal
que omplin i buidin al mateix temps que practiquen amb les
quantitats molt/ poc, etc.
També
poden fer servir culleres de diferents mesures per tal de treballar
la mesura directa amb el líquid (aigua), fer estimacions i
familiaritzar-se amb les unitats de mesura del quotidià.
|
En aquest bloc podreu trobar tota la informació relacionada amb la matemàtica manipulativa en l'ambit de l'educació infantil. També disposa de una sèrie de recursos i enllaços que poden afavorir la vostra recerca.
viernes, 25 de mayo de 2012
ACTIVITAT: Probetes
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario