viernes, 25 de mayo de 2012

ACTIVITAT: La Torre Rosa


Nom del recurs: La Torre Rosa
 
Edat dels destinataris: partir de 2 anys i mig.
Descripció física del recurs:
Aquest recurs consta de 10 cubs que disminueixen de 10 centímetres a un centímetre. El seu color no varia depenent el seu tamany, tots el cubs són d’un mateix color per que el color no influeixi en la ordenació del tamany.

Presentació del material als infants:

Per presentar el material als infants, haurem preparat La torre Rosa damunt d’una tela, al terra de la classe. Després farem entrar als infants als quals els hi demanarà que s’asseguin al voltant dàquest material, fent una rotllana. Un cop estiguin asseguts tots els infants els hi preguntarem que què és allò que tenen al seu davant.
I què és aixó?
Després de les respostes dels infantsl'educadora passarà a explicar que són 10 cubs de fusta de diferents tamanys.
Al finalitzar la presentació del material, els hi direm als infants que deixaran aquest material a la classe per a que hi juguin quan vulguin i que com la resta de material l'hem d'utilitzar amb cura per no fer-ho malbé.
Desenvolupament d’una sessió amb el recurs (normes d’ús i paper de l’educador):

Com ja hem esmentat a dalt, deixarem aquest material a classe, en un calaix a l'abast dels infants per a que el puguin agafar i jugar amb ell. Tot i que per jugar, com amb la resta de material de la classe, hauran de tenir cura d'ell. Els infants podran utilitzar aquest material al terra de la classe ja que si es posan damunt d'una taula no podran fer la torre, però en el cas de que algun infant decideixi fer-ho damunt la taula el deixarem que ho faci ja que potser el seu objectiu amb el material no sigui aconseguir fer la torre.
Amb aquest recurs els infants podran identificar i endrezar les peces de fusta de la més gran a la més petita; diferenciar també el pes de cada peça, la més gran pesarà més que una altra més petita i també treballen l'alçada ja que al fer la torre podran observar quan gran és la torre i així comparar l'alçada de la torre amb qualsevol altra cosa, com per exemple la seva propia mida, és a dir, el nen podra observar si la torre té una alçada superior a la seva o per el contrari menys que ell.
El paper de l'educadora serà d' observadora i atenta al joc dels infants la qual aprofitarà els moments adequats per interaccionar amb l'infant en el seu joc sempre i quan sense invair el joc del infant. 
Aplicacions pedagògiques. Objectius didàctics:

El que es pot treballar amb aquest recurs és:
Serveix per: identificar els tamanys i així poder-los endrezar i ordenar. També el que podem fer és classificar per tamanys, els més grans i els més petits. I fer operacions sencills com sumar i restar.
· Treballar el concepte de gran i petit. I la ordenació segons el tamany primer el gran, després el segon més gran i així successivament fins arribar al més petit que seria l’últim.
· El volum
· També treballem el pes, la qual cosa ajuda a l’infant a que pugui entendre la diferencia entre el més gran i el més petit. I el tamany com he dit abans és molt important per després poder entendre millor les matemàtiques i per a la verificación del exercici.
· Amb aquest material preparem a l’infant per al concepte de quantitat.
· Es pot treballar el concepte d'alçada ja que poden observar l'alçada de la torre i comparar-la amb altres coses inclús comparant la seva alçada (infant) amb la de la torre.
· També es treballa l'equilibri.
Possibles variacions del joc:
 La possible variació del joc seria tenir també uns fulls de paper amb els diferents quadrats de la torre rosa impresos i alhora de fer la torre els infants hauran de posar primer el paper amb el quadrat dibuixat i buscar la peça corresponent a la mida de la peça impresa i posar-lo damunt del full per observar si aquesta peça es la corresponent a la del full i així successivament.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=NeV_wKMRMYQ

No hay comentarios:

Publicar un comentario