jueves, 24 de mayo de 2012

ACTIVITAT: Trenca-closques geomètrc

Nom del recurs:
Trenca-closques geomètric.
Edat dels destinataris:
4-5 anys

Descripció física del recurs:
El següent recurs és un trenca-closques quadrat de fusta i esta dividit amb cinc quadrats més petits posicionats en horitzontal per cada fila que hi tenim. És a dir en total tenim 25 quadrats vuits, formant un quadrat.
En la primera fila de quadrats vuits hem de posicionar les cinc imatges
Diferents que hi tenim: casa, arbre, gall, cargol i poma.
Aquestes imatges estan representades de diferents maneres.
Els infants las hauran de buscar les peces que correspongui a la meitat d’aquella peça i d’aquesta manera podran muntar el puzle.
La següent fila ens trobem les peces partides per la meitat verticalment, i hem d’aconseguir trobar la seva parella i encaixar-les al seu lloc.
La tercera filera tenim la mateixa imatge però ara la trobem partida per la meitat horitzontalment i hem de realitzar el mateix.
La quart filera el trobem partit paral·lel  per la meitat de dalt esquerre a baix dret.
I per acabar tenim la imatge repetida però aquest cop, partida de dalt dret a baix esquerre.
Per acabar, els infants han de fer el mateix amb la primera imatge que amb la última.
Presentació del material als infants:
El recurs li presentarem als infants tot muntat com un trenca-closques.
Seran ells mateixos, amb la seva imaginació i iniciativa, qui ho hauran de resoldre tot sols.
Si necessiten ajuda, serà la educadora o professora de suport o tei qui se la prestarà, però no intervindrem fent explicacions de com es juga a no ser que cap infant ho sàpiga fer. D’aquesta manera els qui no ho saben resoldre, es fixaran en aquells que si que saben, i aniran ells mateixos copiant allò que han vist del seu company.
El joc, el deixarem al racó dels trenca-closques i jocs de taules de la mateixa semblança.
Serà l’infant mateix qui decidirà quan, on, com i amb qui jugar-hi.

Desenvolupament d’una sessió( normes d’ús i paper de l’educador):
Joc lliure, per experimentar.
Aplicacions pedagògiques. Objectius didàctics:
Què l’infant sigui capaç de...
  • Identificar y representar relacions espacials y geomètriques
  • Encaixar les peces del puzle allà on calgui.
Possibles variacions del joc:
Amb aquest joc, a l’infant se li pot obrir un gran ventall d’idees gràcies a la seva imaginació i gràcies també a la seva experiència anteriorment que hagi tingut amb aquest joc.
Amb aquest joc  es pot jugar també a fer series amb les diferents imatges repetint-les o també explicar alguna historia que al nen se li pot ocórrer amb les cinc imatge repetides i amb les altres cinc variades.

No hay comentarios:

Publicar un comentario