Nom del recurs: Trenca-closques geomètric. | Edat dels destinataris: 4-5 anys |
Descripció física del recurs: El següent recurs és un trenca-closques quadrat de fusta i esta dividit amb cinc quadrats més petits posicionats en horitzontal per cada fila que hi tenim. És a dir en total tenim 25 quadrats vuits, formant un quadrat. En la primera fila de quadrats vuits hem de posicionar les cinc imatges Diferents que hi tenim: casa, arbre, gall, cargol i poma. Aquestes imatges estan representades de diferents maneres. Els infants las hauran de buscar les peces que correspongui a la meitat d’aquella peça i d’aquesta manera podran muntar el puzle. La següent fila ens trobem les peces partides per la meitat verticalment, i hem d’aconseguir trobar la seva parella i encaixar-les al seu lloc. La tercera filera tenim la mateixa imatge però ara la trobem partida per la meitat horitzontalment i hem de realitzar el mateix. La quart filera el trobem partit paral·lel per la meitat de dalt esquerre a baix dret. I per acabar tenim la imatge repetida però aquest cop, partida de dalt dret a baix esquerre. Per acabar, els infants han de fer el mateix amb la primera imatge que amb la última. | |
Presentació del material als infants: El recurs li presentarem als infants tot muntat com un trenca-closques. Seran ells mateixos, amb la seva imaginació i iniciativa, qui ho hauran de resoldre tot sols. Si necessiten ajuda, serà la educadora o professora de suport o tei qui se la prestarà, però no intervindrem fent explicacions de com es juga a no ser que cap infant ho sàpiga fer. D’aquesta manera els qui no ho saben resoldre, es fixaran en aquells que si que saben, i aniran ells mateixos copiant allò que han vist del seu company. El joc, el deixarem al racó dels trenca-closques i jocs de taules de la mateixa semblança. Serà l’infant mateix qui decidirà quan, on, com i amb qui jugar-hi. | |
Desenvolupament d’una sessió( normes d’ús i paper de l’educador): Joc lliure, per experimentar. | |
Aplicacions pedagògiques. Objectius didàctics: Què l’infant sigui capaç de...
| |
Possibles variacions del joc: Amb aquest joc, a l’infant se li pot obrir un gran ventall d’idees gràcies a la seva imaginació i gràcies també a la seva experiència anteriorment que hagi tingut amb aquest joc. Amb aquest joc es pot jugar també a fer series amb les diferents imatges repetint-les o també explicar alguna historia que al nen se li pot ocórrer amb les cinc imatge repetides i amb les altres cinc variades. |
En aquest bloc podreu trobar tota la informació relacionada amb la matemàtica manipulativa en l'ambit de l'educació infantil. També disposa de una sèrie de recursos i enllaços que poden afavorir la vostra recerca.
jueves, 24 de mayo de 2012
ACTIVITAT: Trenca-closques geomètrc
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario